Tęsiame rubriką „Europos Sąjunga – Panevėžiui“.
Miesto maršrutiniuose autobusuose įdiegta elektroninio bilieto sistema
Įgyvendinant projektą „Darnaus judumo priemonių diegimas Panevėžio mieste“ miesto maršrutiniuose autobusuose įdiegta elektroninio bilieto sistema. Ji suteikė galimybę taikyti lanksčią tarifų sistemą, kokybišką vežėjų ir keleivių kontrolę, padidėjo bilietų pardavimo kanalų skaičius. Keleivių informavimas tapo efektyvesnis, įrengus 6 informacines švieslentes autobusų stotelėse Vilniaus gatvėje 1 ir 2, J. Basanavičiaus gatvėje 1A ir 2 bei Smėlynės gatvėje 18 ir 25. Jose – autobusų maršrutai bei tvarkaraščiai, interaktyvus maršrutų žemėlapis, informacija apie darnaus susisiekimo galimybes su kitomis miesto dalimis ir kita aktuali informacija apie miesto viešąjį transportą.
Bendra projekto vertė – 1,678 mln. eurų, iš jų 855 tūkst. eurų – Europos Sąjungos, beveik 898 tūkst. eurų – Panevėžio miesto savivaldybės lėšos.
Projektas baigtas 2023 metais.
Sukurtas elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas
Įgyvendinant projektą „Elektromobilių įkrovimo prieigų tinklo kūrimas Panevėžio mieste“ sukurtas viešai prieinamas elektromobilių įkrovimo prieigų tinklas. Taip gyventojai paskatinti naudoti elektromobilius ir mažinti neigiamą transporto poveikį aplinkai. Įrengtos 3 elektromobilių įkrovimo stotelės – Elektros gatvėje, Parko gatvėje prie „Cido“ arenos, Savanorių ir Laisvės aikščių prieigose. Stotelėmis gali naudotis Panevėžio miesto gyventojai ir svečiai.
Bendra projekto vertė – beveik 114 tūkst. eurų. Iš jų 85 tūkst. eurų – Europos Sąjungos, 29 tūkst. eurų – Panevėžio miesto savivaldybės lėšos.
Projektas baigtas 2019 metais.
Panevėžio autobusų parkas papildytas naujais autobusais
Įgyvendinant projektą „Miesto viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas Panevėžio mieste“ iš viešųjų pirkimų konkursą laimėjusios Turkijos bendrovės įsigyta 12 naujų autobusų. Jie žemagrindžiai, varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis ir žymiai mažiau kenksmingi aplinkai. Šios naujos transporto priemonės didina Panevėžio miesto viešojo transporto patrauklumą ir leidžia keliauti patogiau: mažėja triukšmas, vibracija, kokybiškesnė ventiliacija ir autobusų dizainas. Tikimasi, kad tai skatins dažniau naudotis viešuoju transportu. Ekologiški autobusai padeda spręsti miesto oro taršos problemą, mažėja autobusų gedimų, vėlavimo tikimybių. Naujieji autobusai pritaikyti neįgaliesiems, patogesni šeimoms su mažais vaikais, saugesni – specialus durų mechanizmas, įrengta vaizdo stebėjimo sistema.
Bendra projekto vertė – 2,26 mln. eurų Europos Sąjungos ir Panevėžio miesto savivaldybės lėšų.
Projektas baigtas 2020 metais.
Modernizuoti šviesoforai 6 sankryžose
Panevėžio miesto savivaldybė išsikėlusi tikslą kurti subalansuotas, efektyviu išteklių ir šiuolaikinių technologijų naudojimu grindžiamas darnaus judumo sistemas. Gavusi ES investicijų įgyvendino projektą „Intelektinės transporto sistemos diegimas Panevėžio mieste“, kurio lėšomis buvo modernizuoti šviesoforai 6 sankryžose: J. Basanavičiaus g. – Vilniaus g.; J. Basanavičiaus g. – Ukmergės g.; J. Biliūno g. – Velžio kelias – Vilniaus g. – Pajuostės pl.; J. Basanavičiaus g. – Savanorių a.; Vilniaus g. – Ramygalos g.; J. Basanavičiaus g. – Elektros g. Jose sumontuota moderni šviesoforų įranga, kryptinis LED apšvietimas, nuotolinė vaizdo stebėjimo ir valdymo sistema. Transporto infrastruktūra pritaikyta specialiųjų poreikių turintiems žmonėms.
Bendra projekto vertė – 394 tūkst. eurų. Iš jų 335 tūkst. eurų – Europos Sąjungos, 59 tūkst. eurų – Panevėžio miesto savivaldybės lėšos.
Projektas baigtas 2022 metais.
Modernizuotas pėsčiųjų ir dviračių takas nuo Vakarinės gatvės link Berčiūnų gyvenvietės
Vienas pagrindinių Panevėžio miesto dviračių takų – Panevėžio miestą ir Berčiūnų gyvenvietę jungiantis pėsčiųjų ir dviračių takas. Panevėžio miesto savivaldybės administracijos inicijuoto projekto metu modernizuotas minėtas pėsčiųjų ir dviračių takas, taip pagerinant pėsčiųjų ir dviratininkų susisiekimo sąlygas, miesto gyventojų judėjimo galimybes, padidinant gyventojų mobilumą ir prisidedant prie aplinkos taršos mažinimo. Teritorijos sutvarkymas padidino jos patrauklumą.
Projektas finansuotas Europos Sąjungos – jam skirta 152 tūkst. eurų, vėliau dar gautas papildomas finansavimas.
Projektas baigtas 2023 metais.
Modernizuotas Nemuno gatvės pėsčiųjų ir dviračių takas
Įgyvendinant Nemuno gatvės dviračių tako (nuo Klaipėdos g. iki Ramygalos g.) rekonstrukcijos projektą modernizuotas 2,08 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas: pakeista danga ir kiti elementai, įrengtos eismo saugumo priemonės, atnaujinti želdynai. Atskirtos pėsčiųjų ir dviratininkų juostos: pirmąją sudaro betono trinkelių danga, antrąją – raudonų plytų spalvos asfaltas. Takai įrėminti ir atskirti betoniniu vejos bordiūru.
Projektu siekta gerinti susisiekimo sąlygas pėstiesiems ir bevariklio transporto mėgėjams, mažinti automobilių naudojimą bei oro taršos rodiklius.
Bendra projekto vertė – daugiau kaip 529 tūkst. eurų. Iš jų 275 tūkst. eurų – Europos Sąjungos, apie 146 tūkst. eurų – Lietuvos valstybės, 108 tūkst. eurų – Panevėžio miesto savivaldybės lėšos.
Projektas baigtas 2019 metais.
Atnaujintos J. Janonio gatvės (nuo žiedo iki Savitiškio g.) prieigos
Įgyvendinant projektą sutvarkytos J. Janonio gatvės dalies prieigos: atnaujintos esamos ir įrengtos naujos automobilių stovėjimo aikštelės, įrengtos eismo saugumo priemonės, modernizuotas apšvietimas, sutvarkyti želdynai, atnaujintas pėsčiųjų ir dviračių takas iki Kultūros ir poilsio parko pėsčiųjų tilto. Projektu sukurta viešoji infrastruktūra tapo patrauklesnė verslui bei miesto bendruomenei, pagerino Panevėžio įvaizdį.
Bendra projekto vertė – per 2 mln. eurų, iš jų 1,864 mln. eurų – Europos Sąjungos lėšos, po 151 tūkst. eurų – iš Lietuvos valstybės ir Panevėžio miesto savivaldybės biudžetų.
Projektas baigtas 2020 metais.
Rekonstruota A. Jakšto gatvė
Projektu siekta gerinti miesto centrinės dalies patrauklumą, patogumą, saugumą.
Įgyvendinant projektą atnaujinta 1,3 km A. Jakšto gatvės atkarpa (nuo Stoties iki Smėlynės g.): pakeisti gatvės pagrindai, paklotas naujas asfaltas, atnaujintas apšvietimas, pėsčiųjų ir dviračių takas, lietaus nuotekų tinklai, mažoji architektūra, įrengtos eismo saugumo priemonės, 113 automobilių stovėjimo vietų.
Bendra projekto vertė – 1,706 mln. eurų. Iš jų 1,342 mln. eurų – Europos Sąjungos lėšos, 128 tūkst. eurų – Lietuvos valstybės, per 235 tūkst. eurų – Panevėžio miesto savivaldybės lėšos.
Projektas baigtas 2021 metais.
Gintaro Lukoševičiaus nuotraukos.
Parengta pagal Panevėžio miesto savivaldybės informaciją