Virtuali paroda

Giedriaus Gabrėno „likimo fragmentai“

Giedrimundo Gabrėno 60-ies metų sukakčiai

N. Simon. Paskutinysis iš aistros kamuojamų meilužių

Panevėžio Juozo Miltinio dramos teatre G. Gabrėnas pastatė Neilo Simono trijų veiksmų komediją „Paskutinysis iš aistros kamuojamų meilužių“. Premjera įvyko 1994 metų lapkričio 19 dieną.

Nuo krizės geriausia bėgti toli, į pasaulio kraštą, į Panevėžį. Ten sunkiasvorės literatūros juodadarbis Giedrimundas Gabrėnas, kažkada aprašęs, kaip subtilaus grožinio teksto šviesa gali perkeisti provincijos pavidalus, pastatė jau antrą spektaklį. Tyliai tyliai, katės letenėlėm į lietuvių teatrą atėjo dar vienas režisierius – iš savo celės, iš knygų pasaulio, iš savo krizės. To atėjimo nepastebėjo niekas, išskyrus Panevėžio žiūrovus – jie ėmė ir sugrįžo į teatrą. Sugrąžinti žiūrovus į salę Lietuvoje šiandien pajėgus ne kiekvienas režisūros meistras. Nedviprasmiškų scenų prikaišyta Neilo Simono komedija „Paskutinysis iš aistros kamuojamų meilužių“ pribloškė padoriomis intonacijomis. Tai daug. Tai netgi labai daug… Suvaidinti šešiasdešimtųjų Brodvėjaus hitą nesidarkant, nešūkalojant, „neaktualinant“ – ne tik režisieriaus, bet ir aktorių pergalė. Visą naktį džiaugiausi su jais ištuštėjusiame Miltinio teatre […]

Iš: Rastauskas, Rolandas. Pakrizenimai // Kitas pasaulis : esė rinktinė. Vilnius, 2004, p. 113


Pastatyti komediją, kurioje tris veiksmus kalbama apie seksą, ir visko nesuvulgarinti – tau jau daug. Gabrėnas turi saiko jausmą ir sukasi kaip Kėlerio Barnis iš Elein glėbio. Kiek pasimetama hipiškame marichuanos siautuly; tai pakvimpa ir ne itin reikalingais dūmais, ir per dideliu teatrališkumu. Bet žiūrovams patinka.

O čia „patinka“ yra kriterijus: spektaklis orientuotas į komerciją, bet jis nepataikauja žiūrovams, o aktoriams tai – puiki mokykla. Todėl ploju už atvirumą ir pripažinimą, kad žiūrovams taip pat reikia poilsio teatre. […] Po gražaus pramoginio spektaklio manai, kad pravėrus teatro duris nušvis Brodvėjaus reklamos spinduliai. Iliuzija sukurta! Deja, pasitinka Panevėžys. Laimė, vėl Panevėžys.

Iš: Jauniškis, Vaidas. Londono valkatos kerziniai batai ir Brodvėjaus franto štibletai – Panevėžy // Panevėžio rytas. 1994, gruod. 23, p. 39


Amerikiečių dramaturgo komedija, kurioje kuklus padorus, tvarkingas žuvies restorano šeimininkas virsta „kietu“ vyruku po to, kai užsimano patirti „kvapą gniaužiantį“ meilės nuotykį. Kiek nepatogumų ir skrupulų turi įveikti šis pusamžis niujorkietis, turintis literatūrinių ambicijų ir visiškai nepažįstantis gyvenimo, vykstančio už restorano durų! Trys pretendentės į „meilės objektą“ – tai savotiška gyvenimo mokykla, „intensyvūs pažinimo kursai“, kurių metu gabusis mokinys virsta tuo, kuo net įsivaizduoti negalėjo – savimi pasitikinčiu, geidžiamu meilužiu, skiriančiu pasimatymą net…savo žmonai.

Tekstas ir scenos iš spektaklio „Paskutinysis iš aistros kamuojamų meilužių“ iš Panevėžio Juozo Miltinio dramos teatro tinklalapio